Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Oświadczenie w sprawie dostępności
Przedsiębiorstwo Komunalne zobowiązuje się zapewnić dostępność strony Biuletynu Informacji Publicznej znajdującej się pod adresem bip-pk-umsiemiatycze.wrotapodlasia.pl. Strona jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niezgodności lub wyłączenia wymieniono poniżej:
- Nie wszystkie dokumenty udostępnione do pobrania są dostępne cyfrowo.
Data publikacji strony: 2014-09-24
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2024-03-25
Przeprowadzono samoocenę dostępności strony internetowej dla osób niepełnosprawnych korzystając z dostępnego narzędzia do oceny strony.
Na stronie można używać skrótów klawiszowych.
Możliwość nawigacji za pomocą klawiatury będzie systematycznie dopracowywana.
Niniejsze oświadczenie sporządzono: 2020-09-22
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia 2024-03-25.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Wiesława Romańska
Telefon: +48 85 655 25 77
Procedura wnioskowo-skargowa
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich (RPO). Dane kontaktowe do RPO można znaleźć pod adresem: https://www.rpo.gov.pl/content/kontakt
Dostępność architektoniczna
- Siedziba główna przy ul. Armii Krajowej 26, 17-300 Siemiatycze.
- Do budynku głównego prowadzi wejście od strony ul. Armii Krajowej.
- Na parkingu wyznaczone jest miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych.
- Do budynku głównego i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się w sklepie, w budynku głównym.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych i słabo widzących.
- W budynku nie ma możliwości korzystania z tłumacza języka migowego.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Zapewnienie komunikacji ze Spółką PK – po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty (nr kontaktowy: 85 655 25 77) wyznaczony pracownik spółki wychodzi do klienta - osoby wnioskującej o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową.
Koordynator
Piotr Sitkiewicz
519532255
Metryka strony